zondag 30 augustus 2015

God in de natuur - rots en sneeuw


In de vakantie lazen we Bijbelgedeelten en Bijbelteksten die te maken hadden met de activiteiten die we deden. Zo lazen we over wandelen,  de bergen, het weer, het water en de vogels. Thuis gekomen vond ik het fijn om nog even terug te kijken naar wat we gezien hadden en wat we leerden van God.

Want Gods heerlijkheid is te zien in de natuur. Zo staat dat in deze mooie Bijbeltekst :

Want de aarde zal vol worden met de kennis van de heerlijkheid van de HEERE, zoals het water de bodem van de zee bedekt. -- Habakuk 2:14 (Herziene Statenvertaling)

Bergen / Rotsen
We vierden vakantie in de bergen van Oostenrijk. De Bijbel zegt ook veel over bergen en rotsen. We lazen deze tekst en zien daar zoveel over God :

2 Samuël 22:3
God is mijn Rots, ik zal op Hem betrouwen; mijn Schild en de Hoorn mijns heils, mijn Hoog Vertrek en mijn Toevlucht, mijn Verlosser! Van geweld hebt Gij mij verlost!

We zien :
Zijn kracht!
Zijn bescherming!
Zijn verlossing!
Zijn hulp!

Psalm 3:5
Ik riep met mijn stem tot den HEERE, en Hij verhoorde mij van den berg Zijner heiligheid. Sela.
We zien Zijn verhoring als we tot Hem roepen!

Liederen :
Nooit meer alleen...
Hij is de rots...
Een wijs man bouwde zijn huis...


Over de sneeuw :
Een dagje naar de sneeuw. Wat geweldig met prachtig weer. Witte sneeuw. Prachtig!  We konden nog heerlijk sleeën. Iets om niet te vergeten. Deze tekst lazen we in de Bijbel :

Psalm 51:9
Ontzondig mij met hysop, en ik zal rein zijn; was mij, en ik zal witter zijn dan sneeuw.
We zien Zijn vergeving!

Liederen :
Heer ga uw gang...
Al waren uw zonden...
Heer Uw bloed...

In ons vakantiehuis thuis zetten we een foto van de sneeuw en een kei van de Rots. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!