vrijdag 8 mei 2015

Bevrijdingsdag!!!


Wat is het een feestje om kinderen te hebben. Het dwingt je soms om te vieren! Van de week bevrijdingsdag!  De vlaggen hangen uit!  We zijn s morgens al vroeg begonnen met zingen! En denken aan bevrijding! Maar ook gedacht aan de mensen die nog niet verlost zijn van vijanden. Die bedreigd worden met de dood...

We hebben lekker veel gezongen :
* Voor ieder land waar oorlog is...
* Voor de allerhoogste Heer...
* Vrede zij u...
* Voor Uw liefde Heer Jezus dank U wel...
* De Heere is mijn kracht,  mijn lied...

We lazen van de Israëlieten die bevrijdt werden van de Egyptenaren. En van het lied dat Mozes en Mirjam zongen...

We bedachten samen een bevrijdingsdag -menu. Gebruikten rood-wit-blauwe servetten en vierden dat God onze Koning is. Dat Hij ons bevrijdt van slavernij van de zonden! Hij verlost van schuld... De vijanden heeft Hij vertrapt! We zijn vrij! En ineens begrijp ik waarom we voor de tien geboden horen dat God Zijn Volk bevrijdt heeft. Gebruik daarom de geboden niet als een stok om mee te slaan, ( want dan zouden we weer slaven zijn)  maar als de weg waar langs je mag gaan! (deze uitdrukking hoorde ik eens en hoe vaak gebruiken we de wet inderdaad als stok?!)


Zelf las ik uit Joël. Over de komst van vijanden,  die alles vernietigen. Maar dan wordt er opgeroepen om te bidden,  te vasten. God hoort en redt uit de hand van de vijanden. Dan zal de Geest komen en zullen mensen dromen,  gezichten zien. Een ieder die de Naam des Heeren zal aanroepen zal zalig worden. Ze worden niet beschaamd,  niet teleurgesteld... En wat een mooie beloften. Dat er weer overvloed zal zijn! Wat een mooi bijbelboek om vers voor vers te lezen. En bij elk vers God te danken voor Wie Hij is voor Zijn Volk. Ik wil je aanmoedigen om zo de Bijbel eens te lezen. Tijdens je huishoudelijke klusjes elke keer een vers.

Ik wijk een beetje af van bevrijdingsdag. Maar wat een vrijheid hebben we ook,  he?  In vrijheid de Bijbel lezen! En toch gebruiken we die vrijheid niet altijd. Geniet van de vrijheid, die je hebt! Bidt voor hen die gebonden zijn... Of misschien bindt iets jou nog wel. God is de Bevrijder. Vraag Hem of Hij jou bevrijdt van jouw banden.




1 opmerking:

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!