zondag 5 april 2015

Wees waakzaam! ( verrassingen)

M'n vorige blog ging ook over " Wees waakzaam ". Een van de dingen waar ik aanvallen aan herken is "onrust ". Herkenbaar?

Nog iets waar ik onrustig van word: niet weten wat er gaat gebeuren. En laat ik nou een man hebben die van verrassingen houdt! Ook een terrein waar ik dus waakzaam moet zijn. En als ik rustig blijf,  zijn de kids dat ook.

Oh...Wat kon ik me daar aan ergeren.
Stap maar op de fiets en we gaan. Waar gaan we dan naar toe?  Dat zie je vanzelf...  Grrrr...

M'n man houdt van verrassingen. En ja, wij willen graag weten wat we gaan doen. Ik kan geweldig daar tegen in gaan,  maar ik heb ook de keus om me te laten verrassen. En wat is dat laatste ook leuk.

Als ik denk aan God... Hij is ook verrassend. Gaat een lied niet zo: Leer mij volgen zonder vragen? Vader wat U doet is goed?!

M'n man zei tegen de kids: Komen jullie na schooltijd gelijk naar huis?  En de kids: Waarom?  Wat gaan we doen? Geen antwoord. Oei,  wat lastig,  he?! Maar een goede oefening.

En wat was het spannend!  Na schooltijd nam hij ons mee. Zo leuk om de kids op de achterbank te horen. Ik denk dit... Of zullen we daar naar toe...

Puntje bij paaltje gingen we gewoon naar de Intra-tuin. Was het gewoon genieten van leuke lente-sfeer. Gingen we gewoon super leuk wat drinken. ( en ik genoot ervan en dacht niet: thuis iets drinken is goedkoper, of misschien even. Wat werd de koffie leuk geserveerd! Weer een idee om thuis te doen!)

Geniet van je verrassende man!  En besef ook dat God verrassend is. Hoe onze weg ook gaat,  Hij gaat voor!  Leer te volgen zonder vragen. Vader wat U doet is goed!

9 opmerkingen:

  1. O, ik ben er ook zo eentje die eigenlijk van te voren wil weten wat we gaan doen. herkenbaar. Maar wel leuk om zo 'ontvoerd' te worden. Dank je wel voor de geestelijk les op het einde van je blog. Leren volgen zonder vragen of het wel goed is wat Hij doet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat 'n mooie en open stukjes!
    Ik heb óók 'n verrassende man:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Auw confronterend! En ook inspirerend, hier ga ik zeker mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes, Jessica, hoop dat je er net zo van gaat genieten als ons! Gods zegen voor jullie!

      Verwijderen
  5. Auw confronterend! En ook inspirerend, hier ga ik zeker mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!