zondag 1 maart 2015

Sprankelend leven... - vrouwenmorgen

Vorige week hadden we een vrouwenmorgen  over Sprankelend leven...

We begonnen met samen zingen.  Heerlijk om God gewoon even samen te prijzen! Blij met zulke momenten!

Sprankelend leven,  leven door de Heilige Geest...

Hoe?
*Door kennis van God: In Hosea lezen we dat het misgaat.  Hoe komt dat? Door dat er geen kennis is van God.  In Hosea 6 lezen we 't verlangen om God beter te kennen.
*Nog een belangrijk punt: Sta open voor de Heilige Geest! Daarom is het belangrijk om naar de Heilige Geest te kijken.

Wat is de Heilige Geest?

1. De Heilige Geest is een persoon.
Het is iemand die troost. Een persoon met Wie je een relatie aan gaat.

2. Wat Hij doet?
* In 1 Korinthe 1:11 staat dat Hij gaven wil geven.
* In Efeze 4:30 staat dat Hij gevoel heeft.  Je kunt Hem bedroeven.
* In Johannes 14:26 staat dat Hij onderwijst,  Hij bevestigd Zijn Woord. Hij brengt Zijn Woord in onze herinnering.

3. De Heilige Geest is ook God. David zegt dat in 2 Samuel 23:2. De geest des Heeren spreekt door mij, Zijn Woord is op mijn tong.  Israël 's God spreekt.  Petrus zegt tegen Ananias: Waarom bedriegen jullie de Heilige Geest?  Eigenlijk liegen ze tegen God. Heilige Geest en God zijn dus eigenlijk hetzelfde.

4. De Heilige Geest heeft alle eigenschappen die God heeft.
Hij is overal!
Hij is De Waarheid!
Hij is Alwetend!
Hij is Heilig!
Hij is eeuwig!

5. Wat Hij in ons doet ?
* Hij schept ons! Psalm 104 :30, Job 33:4
* Hij laat je wederom geboren worden! Johannes 3
* Hij maakt je levend! Johannes 6:36
* Hij rechtvaardigt ons! 1 Korinthe 6:11
* Hij heiligt ons!2 Thessalonicenzen 2:13

Hij is al lang bezig met je.  Al voor je bekering!  Hij kwam in ons wonen en doet dat tot in eeuwigheid. Hij blijft bij je.  Hij gaat je aansturen.  1 Korinthe 2. En ik zit aan zijn voeten om te leren van Hem.  Net als Maria bij Jezus zat...
Aan Uw voeten,  Heer '...

God vraagt aan jou :

Sta Mij toe,  Mijn werk te doen in jou,  rust in Mij (2 keer) 
Want Mij is gegeven alle macht,  de kracht en de heerlijkheid 
Sta Mij toe mijn werk te doen in jou,  rust in Mij!

Ons antwoord :

Ik sta toe Uw werk te doen in mij,  'k rust in U ( 2 keer) 
Want U is gegeven alle macht,  de kracht en de heerlijkheid, 
Ik sta toe Uw werk te doen in mij,  ' k rust in U! 

(Fijn om zo samen die belijdenis te zingen )

Er komt een nieuwe fase in je leven...

De schijf van 5
1. Bidden: eerst wilt U,  dan dank U, voorbede,  bidden aan de hand van Bijbelteksten
2. Getuigen: Je gaat praten over je geloof,  loopt ergens mee vast,  wil dat weer leren en gaat 't steeds beter verwoorden...
3. Gehoorzamen: je gaat gewillig opvolgen wat God van je vraagt!  Hij maakt je gewillig!
4. Bijbel lezen: wil Hem steeds beter leren kennen!
5. Contact met andere christenen: elkaar bemoedigen...


Je wordt vol van God,  beheerst door de Geest van God!  Efeze 5:17-22 Vervuld met de Heilige Geest! God moet 't doen, maar wij moeten het wel laten gebeuren.

Wat daaruit voortvloeit?  Sprekende onder elkaar, zingende  psalmen, dankende en onderdanig..!
Hij wordt Koning over je leven!  In je relaties, je gebedsleven ( je vraagt Hem om je gebeden te bidden),  je auto rijden,  je eetgewoonten, je financiële beleid, je denken ( Romeinen 12:2) ... Je vraagt of heel je leven toegewijd mag zijn aan Hem!

Wat kunnen we zelf doen?
* dorst hebben, omgaan met mensen die God kennen
* Begrijpen wat de Bijbel je leert!
* Doe belemmeringen weg
* Erken Jezus als je Heer'
* Geloof het!  God kan niet liegen!

En wat als het niet meer sprankelt?
Ga geestelijk ademhalen;
Vuile lucht eruit, schone lucht erin
Zonden belijden en God danken voor Zijn vergeving!

En...als je gevoel zo iets anders ervaart?  Toets het aan de Bijbel!  En bidt: Breng mijn gevoelens in overeenstemming met U!

Schep gij in mij een rein hart
En vernieuw een vaste geest in mij...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!