zondag 20 juli 2014

In Zijn nabijheid...(2)/kidsclub...-gemeente/ gezinsmoment

Vorige week hebben we het gehad over het zijn in Gods nabijheid. Deze week hadden we kidsclub. Zou het lukken om te blijven in Zijn nabijheid? Alles mogen we met bidden en dankzegging bekend maken bij God! Dank U God, dat U dat zelf aan ons leert!

Het was reuze spannend, nieuwe kidsclub voor mij. Welke kids zouden er komen? Zouden er kids komen? Hoe zou t gaan als team? Zou t lukken met de werkjes? Begeleiden van de groepjes? Bijbelvertelling, openen met het team, dagleiding, sketch? Zouden onze kids het naar hun zin hebben? Maar ik weet nu ook dat we een God hebben Die ons op Zijn tijd geeft wat we nodig hebben.

Het was even druk met het klaarzetten van de tafels en stoelen. Ook daar danken we God voor dat Hij ons de energie geeft om te sjouwen. Het zenuwachtige gevoel was er nog steeds. We gingen als team bij elkaar zitten om te bidden. We lazen samen het gedeelte uit Lukas 24, waar de discipelen een beetje zenuwachtig bij elkaar zitten. Opeens staat Jezus in hun midden en zegt: Vrede zij u lieden, gelijk Mij de Vader gezonden heeft, zend Ik ook u. Ze mogen wachten op Zijn Geest. Op welke manier wachten ze ? Al biddend en denkend aan de zegenende handen van Jezus. Zo komt Zijn hulp! Samen zongen we het lied " Vrede zij U". En die vrede kwam. God gaf ons wat we nodig hadden. Als team ervaarden we dit sterk.

En de kids kwamen! We hadden onze handen vol. God bracht ze zelf. Heerlijk om nieuwe kinderen te leren kennen. God kende hun al. En soms was het moeilijk, als er gesprekken waren met de kids, wat kan er een moeite zijn thuis, of wat kan een kind ergens mee zitten, en natuurlijk kibbelden ze ook wel eens met elkaar, of luisterden ze niet als we wat vroegen, was er een pittig gesprek met ouders, maar God gaf ons oren om te luisteren, een liefdevol hart om rustig te reageren, Hij leerde ons bidden voor hen, Hij leerde ons om te troosten, te vergeven, enz. En zijn dat niet juist de eigenschappen van onze Heere God?

We hadden een prachtig thema' Vis je mee' . De subthema's konden we de hele week gebruiken. Zo hadden we de ' volg-vis, de ' luistervis', de 'uitdeelvis' , de ' vergeefvis' en de 'vertelvis'. En met onze oudste speelde ik de sketch. Daarin kwam ook zo mooi uit dat het belangrijk is om Jezus te volgen, naar Hem te luisteren, dat we mogen uitdelen van wat we gekregen hebben, dat er vergeving is, dat we t goede mogen vertellen over Hem. Heerlijk om samen te doen! En wat hebben we als gezin genoten van het oefenen van de sketch!

God gaf ook thuis wat we nodig hadden na de drukke morgen. Soms waren we moe en gunden we elkaar even de rust om bij te komen. Zeker na actief in Zijn koninkrijk bezig te zijn , kan er zo' n domper komen. God beschermde ons ook daarvoor! Zal Hij niet alles geven wat we nodig hebben als we daarom vragen? Ik ken zo langzamerhand m'n valkuilen als ik moe ben. Maar ook dan wil Hij er zijn!

Ik heb thuis mogen genieten van het enthousiasme van de kids. De liedjes die ze zongen, de bijbelteksten die nog eens herhaald werden, de ijver waarmee ze vriendjes uit nodigden. Wat een zegen.

Ook erg genoten van de gemeenschap der heiligen. Van als leden van de gemeente samen een activiteit doen. Ik vond het bijzonder dat we hardop konden zeggen dat God met ons was, dat Hij onze hulp was. Dat er jongelui waren die mee deden en het soms ook moeilijk vonden, maar dat ook zij bemoedigd werden door de leertekst. Want Ik ben de Here Uw God, Die uw rechterhand vastgrijpt, en tegen u zegt: Wees niet bevreesd, Ik help u, Jesaja 41:13 Dat ze het ook hardop zeiden, daar de vrijmoedigheid voor hadden! Dat ze zorgden voor drinken, ze hielpen bij de kids, ze op schoot namen als ze even verdrietig waren. Ik genoot ervan.
Ook van de wat oudere teamleden. Dat de een zo 'n pakkende dagleiding had, de ander zo'n prachtig verhaal, dat de ander zorgde dat echt alles klaar lag voor de verwerking, dat de ander even een spelletje verzon om tijd op te vullen, ze draaide haar hand er niet voor om, de volgende trakteerde op ijsjes op een hele warme dag. Het is bijzonder dat God zo ons allen gebruikte, dat we elkaar zo aanvulden... Dat kan allen onze God!!! Hem komt toe alle eer en dank!

We sloten de week af met dit lied:

Dank U Mijn Vader voor al uw genade!


De week is weer voorbij. Maar God blijft bij ons! Ook voor ons geldt de leertekst: 
Want Ik ben de Here Uw God, Die uw rechterhand vastgrijpt, en tegen u zegt: Wees niet bevreesd, Ik help u, Jesaja 41:13 

3 opmerkingen:

  1. mooi verwoord Els!
    we hebben ook van jou talenten genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. Wat een mooie blog heb je geschreven. Word ik weer een beetje blij van.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!