donderdag 24 juli 2014

In Zijn nabijheid...(3)/kerkenraadsgebed...-gezinsmoment

Wat is het heerlijk om in de nabijheid van God te zijn! Hij is zo bijzonder! Een poosje terug hebben we
n.a.v . het lied " Van A tot Z, bent U de hoogste HEER" een hart-vaas versierd met de namen van God. Als we bidden zijn we omringd door Zijn liefde en Zijn namen.

Een lied wat gaat over de nabijheid van God is:

Hier in Uw heiligdom,
dichtbij de troon,
vraagt Uw aanwezigheid ons stil te zijn,
zo komen wij tot U
met heilig ontzag
tot Uw geest ons trekt tot U

Heer, ik wil horen,
Uw zachte stem
Laat andere stemmen in mij zwijgen
Open mijn ogen, Heer,
zodat ik het licht
van Uw aangezicht zal zien...




Deze zondag was het bevestiging van ouderlingen en diakenen. Ook zij zijn onderdeel van de gemeente van Christus. Wat hebben ze een belangrijke taak. Ze mogen zorgdragen voor de gemeente. Dat de gemeenteleden God leren kennen, ze mogen op bezoek bij zieken, ze mogen mensen troosten, bemoedigen, de gemeente weiden/regeren, enz. ( Lees ook 1 Petrus 5:1-4)

We kijken naar Wie God is in het hart. Wat zouden deze mannen vooral nodig hebben? WIJSHEID/IQ- onze GOD is de slimste. HULP, Hij kan hen helpen...

We lezen uit de Bijbel: Jakobus 1:5-7

 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op- en nedergeworpen wordt.
Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere.

Hoe belangrijk is het om gelovig te bidden. Geloven we dat God die wijsheid kan geven? Ja, want Hij is wijs! Kennen we een verhaal over Gods wijsheid? We denken aan Salomo's wijsheid. Dat verhaal staat in 1 Koningen 3: 16-28. De wijsheid van God werd in Salomo gezien.

We mogen alles met bidden en dankzegging bekend maken bij God en de vrede van God zal met ons zijn! Filippenzen 4:6-9. Samen bidden we voor onze kerkenraad! En danken God dat Hij het is, die hun wijsheid geeft! Dat Hij het is die hun helpt.

We maken het ook praktisch door een kaart te maken om hen te bemoedigen.

Jezus, open mijn ogen,
Leer mij de mensen te zien,
Zoals U ze ziet uit de hoge,
U bent de HEER' die ik dien,
Om genezing te brengen
Aan wie U niet kennen
Leer mij de mensen te zien!


En dat kaartje gaat op de post!

Voor ons als ouders lezen we nog 1 Petrus 5:1-9. We beseffen de verantwoording die de kerkenraad heeft. (vers 1-4) Maar we mogen ook bidden voor onszelf, om onderdanig te zijn aan hen.(vers5) Wat een belofte staat daar nog achter: God geeft ons genade als we hen eren. Maar ook als we zorgen hebben over de gemeente, mogen we alles voor God neerleggen. Want Hij zorgt voor u. ( vers 7) Weer een reden om verwonderd te staan over Zijn liefde en zorg voor ons! Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen! 1 Petrus 5:11)

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat mooi. Mijn man is net gekozen tot ouderling, maar de bevestiging zal DV na de vakantie pas zijn. Ik vroeg me al of hoe we dit aan onze zoon van net 4 duidelijk kunnen maken, hiermee help je me aardig op weg! En ook leuk om iets te doen voor de rest vd kerkeraad... je zet me aan het denken, dank je wel! Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Annemieke,

      Fijn dat je er iets aan hebt! Gods zegen toegewenst voor jullie belangrijke en mooie taak! ( ja, voor joú ook, als steun/hulp naast je man!)

      Groetjes,
      Els

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!