zondag 13 juli 2014

Zoals klei...(7)/in Zijn nabijheid(1)- gezinsmoment

Vorige week hebben we het gehad over bidden voor anderen. Zo zijn we verbonden met elkaar. Toen we begonnen zijn met gezinsmomenten hebben we het ook over het gebed gehad en het Onze Vader. Pas las ik weer een mooie tip op familynight2012.blogspot.com. Bidden met je handen.

Ik pakte even terug op vorige week en vertelde dat de Heere Jezus zijn discipelen leerde bidden. Het gebed bestaat uit verschillende onderdelen. Een goed hulpmiddeltje om te onthouden is bidden met je handen.

Ik stak mijn duim op: God is goed! Weet je nog een eigenschap van God? Ik neuriede het lied van A tot Z. En toen kwamen ze: Almachtig, Bevrijder, enz, enz...
Is dat niet een heerlijk onderdeel van het gebed? De namen en eigenschappen van God bedenken? Wat kom je dan dicht in Zijn nabijheid!

Hier in uw heiligdom,
dichtbij Uw troon,
vraagt Uw aanwezigheid om stil te zijn.
Zo komen wij tot U, met heilig ontzag,
als Uw Geest ons trekt tot U.


Dat wil God toch ontzettend graag! Dat wij dichtbij Hem zijn. Om dat uit te beelden legde ik de kralenketting( zijn wij mensen verbonden met elkaar door gebed en Gods Woord ) om een kaars. De kaars(God) ziet er dan veel completer uit.



We gingen verder met de vingers:
Wijsvinger: wijs eens naar jezelf. Lijken wij op God? Nee. Wij maken fouten en anderen ook. Dus we vragen vergeving van onze fouten en de fouten van anderen. ( Ik ga er verder niet teveel op in. Hebben we gedaan met pasen)

Middelvinger: We bidden ook voor anderen. (Zie blog gemeente-zijn wereldwijd.)

Ringvinger: Zit een ring aan. Die deden we aan toen we trouwden. We blijven elkaar trouw. God is ook trouw. Hij zorgt voor ons.Waar kunnen we God voor danken? ( Over Danken hebben we het met Dankdag gehad)

Pink: Die is klein. We zijn ook klein. We mogen de God vragen om ons altijd te helpen. En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijft tot in eeuwigheid. Deze tekst hebben we ook behandeld met Pinksteren.

We richten ons deze weken dan ook vooral op het eerste gebedspunt: God is Goed. Op tape schrijf ik de namen van God uit het lied van A tot Z. Ik plak ze in het glazen hart. We zijn welkom bij God, want Hij houdt van ons. Deze week zijn we van plan om regelmatig te kijken wie God is. Misschien komen er dan nog meer namen bij. Genieten in Zijn nabijheid...


2 opmerkingen:

  1. Heel mooi, dank je wel voor het goede idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat is het leuk om nog meer dingen van God op te schrijven. We lezen nu uit Handelingen en schrijven op Wie God is in dat stukje. Van de week mooie schelpen gevonden op t strand en daarin opgeschreven. Gewoon met viltstift! Zo gaaf!

      Verwijderen

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!