zaterdag 21 juni 2014

drinkbeker...



Druppels bloed in Getsemane

Gisteren met de kids nagedacht over de beker die Jezus voor zich zag ik Getsemane. Wat zat er in die beker? Onze zonden.

We hebben 2 bekers gepakt. Een lege beker van de Heere Jezus. Zonder zonden. De andere beker zat vol met steentjes. We mogen onze zonden in de beker van Jezus doen. De Heere Jezus wilde de zonden op zich nemen. Ook onze zonden! De andere beker was nu leeg. Waarom wilde Jezus dat? Omdat Hij zoveel van ons houdt. In onze lege beker hebben we hartjes snoepjes gedaan. Jezus geeft ons Zijn liefde.

Jezus die zonder zonde was werd tot zonde gemaakt. We voelen ons ook wel eens heel vervelend als we gezondigd hebben. Zijn bang voor straf. Denk eens in dat wij de zonden van iedereen moesten dragen. Het was even stil. Dat kunnen we niet! Wat een straf en pijn. Voor de Heere Jezus was het ook heel zwaar en angstig. Hij zweette zelfs bloed.

We zongen samen het lied:
Heer, Uw bloed dat reinigt mij
Doet mij leven en maakt mij vrij
Heer Uw bloed dat namzijn plaats
In het offer dat U bracht
En U wast mij witter dan de sneeuw
Mijn Jezus, Gods Lam voor mij geslacht!

We kleurden het 1ste kruisje op de kalender.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je m'n blog hebt gelezen! Je reactie is van harte welkom!